15 June 2012

sedap sangat ke pavlova tuu?



Assalamualaikum,


bercakap tentang pavlova ni, saya rasa setiap blog memasak mesti ada resepi mak cik pavlova ni. ramai lah yang sawan kalau tengok pavlova ni. tapi bagi saya yang kemungkinan  yang tekak melayu ni terlampau kuat sukar nak terima pavlova ni. hahaha. bukan tak pernah buat. pernah je. peratus menjadi tu 80% je laa..hahahah rasa hampehhh. ok memang terimalah hakikat kurang pakar dalam teknik buat pavlova ni.hehe

saya tak puas hati lagi..saya siap order dengan cik min lagi. order pun yang dalam jar tu je..errr sama juga memang kurang suka pavlova. saya lagi suka triffle.hehehe. ntah la mayb pavlova ni dari putih telur kot.heheheh. biasalah kan citarasa setiap orag lain-lain kan.



walaupun rupa mu cantik, kalau buat untuk laki ni sure sayang lebihh kan. tapi tak pelahh baik belajar masakan kampung bagi pandai lagi bagusss.

korang pulak suke ke pavlova? ke sama macam saya tekak melayuu.hehehe..


8 comments:

  1. sedap ke??? mcm tak tak jer....

    ReplyDelete
  2. Farah pun tak suka , mak saudara farah kan buat bisnes kek ,so dia rajin buat pavlova ni byk tempahan , tak sukaa . euw penin dengan krim dia . Hihi . susah nak makan pulak tu , tapi farah makan buah je . Hihi .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe btol kan..krim dia eeuwwww kurang minat laa.huhu

      Delete
  3. belum pernah rasa,tapi nengok mcm bestje,heee:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah rasa mesti tak nak..hehehe baik makan kek pisang lagi sedap!

      Delete
  4. saya pernah buat sekali.. wpun tak menjadi sgt, tp boleh tau laa rasa asas dia macam mana.. dan saya mmg tak suka makanan yg rasa telur kuat sgt.. sama mcm puding gula hangus kot..

    tp setiap kali tgk gambar pavlova serius terliur.. sbb nampak cam sedap.. hehe

    ReplyDelete
  5. tringn gak nk mkn pavlova tu...xpna mkn..heeee....

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^