01 May 2012

idea bbm untuk cikgu praktikum

Assalamualaikum,

mentang-mentang lah cikgu, sukaa tauu promot bahan bantu mengajar sendiri, suka hatilah at least blog saya ni berguna juga kan. so harini saya saya nak share la seketul dua bahan bantu mengajar yang saya reka untuk praktikal 3 bulan aritu, nasib baik ada gambar-gambar ni lagi.

tujuan show off gambar ni hanya dengan niat nak berkongsi idea, sebabnya saya selalu search kat internet mesti takde bbm yang menarik,so saya harap adik-adik yang nak praktikal nanti leh la guna idea bbm saya ni untuk menarik minat murid-murid. yang penting kenali minat murid anda dan permainan yang terkini yang boleh diinovasikan sebagai bbm


ini bukan bbm ok, ini cikgu merah menyala muka penat praktikum 3 bulan

ini idea pertama, murid saya memang semua lelaki, so saya lebihkan kepada permainan berbentuk kelakian.hahaha..lumba kereta. permainan ni untuk murid-murid berlumba sampai ke garisan penamat. tetapi untuk sampai ke garisan penamat mestilah ada rintanganyaa kan. 

haaaa ini pulak untuk last observe hari tu. terduduk-duduk membuat semua ni. balut2 kotak bagaii..tapi hasilnyaa time cikgu buat demo tak jadi ajee.hahha sebab cikgunyaaa pun tak reti melastik angry bird tuu.haha moralnyaaa sila praktis 3 hari 3 malam sebelum observe. cara nak buat mudahhh je.macam main roda impian. kalau nak huruf vokal tu mesti lastik kalau tak tak dapat lah markah.heheheh.


so untuk kali ini hanya 2 bahan bantu mengajar yang dapat dikongsi. moga berguna untuk semua! 
selamat berjaya, kalau ada yang nak beli bbm angry bird tu boleh juga, saya pun malas nak simpan.hehehe

3 comments:

  1. angry bird tu comel...hahaha.
    terfikir2 juga nak buat bbm mcm ne....tpi eca ajar english sekolah menengah pula...hoho.hopefully leh guna pakai idea yaya ne :D

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^