13 December 2011

hobi baru saya -rantai dokoh murah

Assalamualaikum,

cakap tentang hobi baru saya, ianya bukanlah hobi pun sekadar menjadi kesukaan je. saya seorang yang jenis suka benda yang murah tapi nampak bergaya, tak perlu benda mahal untuk nampak bergaya. tak perlu shopping kat pavilion kalau nak nampak macam lisa surihani. hahahah, masjid india pun jadi tauuuu.

al kisah hobi baru ni timbul pun sebab nak pergi majlis kahwin kawan saya tu laa..saya sebelum ni bukan jenis pandai bergaya pun, nak pakai rantai-rantai ni pun tak reti. tapi ntah tetibaaa je rasa teringin nak pakai rantai.mungkin sebab faktor umur kot. hahaha

jom-jom tengok koleksi 3 ketul rantai saya baru beli. hahaa



ni kerongsang ala-ala dokoh, puas saya cari online agak susah nak cari yang murah. minggu lepas saya pergi jalan TAR, bersepah. sebiji ni RM  11 je. tapi kat masjid india RM 8 je. hangen kan!! kesimpulanyaa jalan-jalan dulu baru beli. tapi saya takut dah tak jumpa kerongsang ni sbb tu rembat terus. tak pelaaa rugi RM 2 je punn.

rantai hitam tu pun murah je, rantai bunga rose tu pun susah gilaaaa nak cari yang murah! hahah.tp disebabkan saya rajin on9 dan usha-usha dulu jumpa la satu blog shop ni. tengah clearence sale rantai ni. RM 10 je noks! murah kan. bijak..bijak...

yang rantai hitam tu saya dapat murah skit tolak RM 3 sebabnya ada calar bahagian dalamnya,gila baik seller ni jujur gila..sebabnya time tu dy ckp nk pos dah..dy kata kalau saya masih berminat walaupun bercalar dia pulangkan RM 3 tapi kalau tak berminat dia pulangkan semua, siap tangkap gambar semua, tapi saya mmg nak sgt rantai tuu beli je laaa..bukannyaa orang tengok sgt rantai kita tu time pakai

calar dlm bahagian dalam tu jeeee..tak nampak punn

saya paling sukaaaa keronsang ni. mcm2 benda boleh buat dengannyaaa

jadi rantai pun boleyyyy..haha nak beli yg satu set tu RM 40 mahal sgt..saya ni jimat so amik rantai yg hitam td. pasangkan kat keronsang RM 11 je.hahaha. so klasikkkk ok!

ni la model gemuk pendek mengayakan rantai dokoh


hahaha dah la gemuk! pendek pula..untunglaaaa ada rantaiii dokoh.murah. hahaha.

jangan tengok muka tuuu..tengok rantaiii tu. klasik dan comel. 

jangan tengok mukaaa mintak penamparrrr tu. tengok rantaiii tu. rasa mcm datinn jap. hahhaa

so temanya nak bergaya ni kenalah bijak,barang murah pun leh nampak klasik dan mahal kalau korang bijak memadankan. saya tak katalah saya ni bijak sebab bleh buat rantai dokoh tuuuu. tapi saya rasa rugi kalau tak share dengan korang benda yang murah-murah ni. so apa lagi para peminat dokoh gi la serbu jalan TAR! beli keronsangggg dan rantai dokoh. bukan time kawen je boleh beli. 

10 comments:

  1. cantiklah yaya. ramai dah pakai rantai cmni sekarang. sy je x reti nak pakai. huhu

    ReplyDelete
  2. mmg dokoh tu chntekk gila kan..heheh..

    ReplyDelete
  3. erm..tgk org pakai nmpk cntik sgtt..tapi,bila nak pakai rse mcm pelik pulak..tp,serius u mmg bijak berbelanja dan match & mix..=)

    ReplyDelete
  4. cantik lah.. dokoh tu.. so klasik... nak jugak beli satu.. pakai dengna kebya songket.. mesti sgt klasik..

    ReplyDelete
  5. share lah kat mana beli rantai murah RM10 tu! >.<

    Dokoh tu ada jumpa kat Giant Muar, rm10 satu! Heee... nak beli lah nanti! Harap2 masih ada! =D

    ReplyDelete
  6. @KatekateKite

    ok next entry yaya share yaa! cpt2 pi beli dokoh tuu nnti habiss nanges

    ReplyDelete
  7. Nak beli dokoh original buatan Malaysia yang berkualiti, ada jaminan pin & batu boleh lawat laman web nih
    http://paulini2u.com kilang dia kat glenmarie shah alam jer. Sebenarnya orang Korea & Cina yang tiru warisan Malaysia,,,, ishh isshh.:-)

    ReplyDelete
  8. Pandai awak bergaya bagus2 saya pon mcm awk jugak nk bergaya jenis suka brg yg nmpak mahal padahal murah je bkn org tanya pon ni ori ke tak.kalo ada pon sorg dua.takpayah bazir duit kan?jimat!

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^