13 August 2011

doa mengurangkan makan. *time puasa je ada doa ni*

Assalamualaikum,

hari ini genaplah 13 hari kita semua berpuasa kan. syukur...syukur..diberi peluang untuk menikmati rasa lapar dan dahaga. hehe.dah beli lauk berbuka belum? untunglah pada yang berbuka kat rumah tu kan..mak masak tunggu makan je kan. bagi macam aku yang duduk hostel ni. pergi bazar, tunjuk-tunjuk duit pun habis. tapi aku peruntukkan bawah RM 10 sehari. kalau lebih memang tak boleh lebih.

sebenarnyaa berbuka puasa di hostel memang tak besh. lansung tak besh. ditambah lagi dengan program DIET aku ni. huhuhu. memang lagi tak besh laa..tapi alhamdulillah turun 4 kg gak laaa..just jaga makan okay. no NASI. makan benda lain pun berjaga-jaga gak.


entah kenapa lah hati aku tergerak nak menaip hari ni selalu duduk dalam draft je lah semua tulisan-tulisan aku ni. hehee tapi hari ni aku nak share dengan korang doa mengurangkan makan. hehehe..mesti tak pernah dengar lagi kan.





okay. aku gurau je. itu bukan doanyee..aku amik ni pun sebab comel kartunyaaa.suka tengok kartun-kartun islamik ni.


lagi 5 minit dah nak berbuka. SELAMAT BERBUKA semuaaa..

*doa mengurangkan makan ada dalam nafsu kita. kawal nafsu kuranglah makan. heheh..

1 comment:

komen anda begitu berharga~ ^__^