14 June 2011

soalan yang paling bijak pernah aku dengar

Assalamualaikum,

tadi aku borak-borak dengan adik aku yang ketiga. lepas tu borak..borak...borak..dy cakaplah harini makan ketam kak..aku pun pelik la. kenapa harini makan ketam?? sedangkan ikan dan sotong dalam peti ada lagi. tak masak pun lagi.

pastu dia ceritalah kat aku. pagi tadi adik bongsu aku yang lelaki tu yang darjah tiga tu..tanya kat ayah aku. soalan ni memang paling bijak la



'ayah, harga ketam sekarang mahal tak??,

hhahahaha..kalau korang jadi ayah mesti korang dah tau anak korang nak apa kan. haaaihhh bertuah betul budak ni. nasib baik la kau anak..hahahah...

tapi best jugak. kakak-kakak dia pun tumpang sekaki la makan ketam. dah lama gak tak makan ketam. yelah mahal kot ketam. kiteorang ni makan ikut kemampuan gak. tapi bila budak kecik dah tanya mcm tu . tak sampai hati woooooo..hehehe

sekianlah cerita saya yang agak tak berapa tragis ni. korang tak mengidam apa-apa ke?

*psst saya nak masak ketam masak lemak cili api..zassssss....

11 comments:

  1. waaaaa..cdap tuuu ketam!
    hihihi..
    nyummmm!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Hahaha :D Baik punya soalan. Orang dewasa nak paw pun tak terpikir nak tanya soalan tu :D

    ReplyDelete
  3. soalan dia mmg tricky gilerrrr,.hahaha

    ReplyDelete
  4. baru je pas makan ketam time lynch td...hehe...=)

    ReplyDelete
  5. menu mlm ni.. ketam masak apa ntah ..hOho~ tp sy x makan sbb tkut gatal..sedih3~

    sy mengidam nk mkn laksam..hehe.. yaya penah try?

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^