30 May 2011

REVIEW 2- tercari-cari maskara yang sesuai? mudah dibersihkan? 10x ganda lentik

Assalamualauikum,

pertama sekali aku nak ucapkan terima kasih sebab ramai yang memberi respon terhadap post sebelum ini. bedak pixy. ni yang semakin aku bersemangat nak menulis tentang mekap. tapi aku nak beritahu kat korang semua yang aku bukan pakar mekap atau MUA ke .niat cuma nak kongsi barang yang berkualiti je. dan harga tak murah dan tak terlalu mahal.

sebab apa aku nak sangat review maskara ni. sebabnyaaa dah ramai orang tegur aku.

'cik yaya pakai bulu mata palsu ke? jenama apa ye??'
' eh yaya tak berat ke mata kau pakai bulu mata palsu tuh?' 

haaaihh malu pun ada bila orang dok tegur-tegur camtuh. huhuh. aku tak reti la pakai bulu-bulu mata palsu ni. berat weh. pernah la sekali dua pakai. itu pun orang pakaikan masa kena jadi model terjun aritu. ahhahha. sengal je rasa. si gemuk ni jugak yang kena jadi model. sabauuuu je lah.

maskara yang aku memang suka sejak dari dulu ialah MAYBELINNE. bagi aku maybelinne adalah maskara terbaik buat masa ni. sebab aku tak pernah try jenama lain. so bagi aku ni dah terbaik. pernah pakai avon. tapi tak puas hati. jenama lain memang tak kena dengan jiwa aku la temanya.



MAYBELINNE the magnum volume ekspress super film 




tangkap gambar tadi. tapi terbalik. ahaha seni beb


sebab apa aku suka sangat maskara ni ????
-senang cuci, guna air je. tak waterproff sgt laaa..mudah untuk solat
-memang 10x lebih lentik
-kurang bergumpal-gumpal
-sangattt hitam
-boleh buat mata korang nampak mcm pakai bulu mata palsu.


hasil memakai maskara ni



ok2 tak nampak kan..meh aku close up lagi
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.


 see..my bulu mata. just pakai belah atas je. belah bawah malas la..leceh. hahah kalau rajin je pakai..walaupun tak cukup panjang  dan tebal macam rozita che wan. tapi aku bersyukur sebab ada bulu mata. hahaha (ada ke orang takdebulu mata)


harga maskara ni bawah RM50 lagi yee..aku beli ni time sale hari tuh kat guardian. harga normal RM 30++ rasanyaa..bila sale RM 28 kalau tak silap. so rembat la. aku akan beli time sale je. bolehlah guna 2 -3 tahun maskara ni. hahahaha aku kan jimat cermat. selagi boleh pakai kita pakai. tadenye aku nak ikut expired date sgt. itu semua jangkaan semata-mata.

so apa lagi. dah tahu maskara yang besh silalah beli time durian runtuh nanti, jangan ingat aku paksa lagi.

ok korang nak aku review pasal mekap ape lagi???? sila bagi ideaaaaa..

7 comments:

  1. aahahah best2 entry ni~~~hehee
    erm nk suh cikyaya wt entry bout ayeshadow...
    ye r kdg2 nk kua g hang out..xnk r over sgt kn..just simple je....tp xtaw..kalo pkai nth jd ape.....tu biasanye xpkai papepun...natural je..tp bile nk kelainan...nk pkai xtw..aahhaa

    ReplyDelete
  2. pkai mascara ag ok sbb fake lashes ag remeh

    ReplyDelete
  3. @cikbintang

    alaaaa yangg..yaya tak retilah pakai eyeshadow2 ni. huhu..siyess bila pakai sgt buruk muka. hehe sbb tak reti. huhu

    ReplyDelete
  4. eyeliner pulak yg mne yg best dear? heeeeeeeee

    ReplyDelete
  5. nice info..mmg duk cri maskara yg ok..penah gk nk pakai.. tp ble pakai, bulu mata duk 'berlanggar' ngn cermin mata, rosak cermin..hehe..klu pakai,sy xleh pakai cermin mata..

    apa kata buat psl eyeliner..

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^