10 May 2011

facebook bukan tempat berkenal-kenalan dan berniaga jek. untuk rohani pun ada jugak. Kempen Jom Mengaji


Assalamualaikum,

hari ini dua kali update. banyak benda nak dikongsi so kenalah update cepat-cepat. sekarang ni tak sempat la nak cerita secara details. masa sangat jeles okay!

siapa yang tak kenal FACEBOOK kat dunia ni? cuba bagitau aku. siapa yang tak kenal? memang katak bawah tempurung la kan. tapi kenapa katak? kenapa tak semut? ulat bulu ke? aku konfius sampai sekarang. siapa boleh tolong jawab silalah jawab kan.

selama ni kita tahu facebook ni tempat berkenal-kenalan. mamat duk nak usha aweks2! semak dow. kalau tanya soalan pelik-pelik tuh KITA REMOVE je terus. senang cerita hati tak sakit. minda tenang je kan. facebbok pun tempat berniaga gak kan. secara puratanya facebook banyak membantu aku dalam bisnes VCO tanpa facebook no money ok. 96% facebook banyak membantu. terima kasih facebook.

sekarang ni aku nak kongsi dengan pembaca-pembaca blog aku lagi satu kegunaan yang facebook ada. memang besh! memang terbaik!! memang berguna untuk seluruh umat Islam. aku pun baru tahu kempen ni dalam beberapa minggu yang lepas. dan aku rasa sangat rugi kalau tak kongsi dengan korang.

satu soalan untuk direnungkan
berapa kali kita membuka Al -Quran dan bandingkan berapa kali kita buka Facebook.?? renung-renungkan. sekadar soalan yang tak menyentuh isu-isu sensitiviti lansung . HARAP MAKLUM.

dah renung-renungkan?? hehe aku pun tergolong insan yang yang jarang membaca Al-Quran. boleh dikira beberapa kali. tapi kalau facebook tak terkira. hina kan aku. menyedari kelemahan sendiri dan cuba memperbaiki adalah lebih baik dari terus hanyut dengan kelemahan itu.

so kalau dah tiada masa sangat apa kata kita LIKE page KEMPEN JOM MENGAJI. sebab bagi aku lepas-lepas solat maghrib tu boleh pasang surah yassin dan surah al mulk. untuk kesejahteraan diri


yang beshnye kempen ni. boleh pilih surah. pilih ayat. dan pilih bahasa. semua orang boleh gunakan. senang je. tak susah. so kalau tengah-tengah online tuh sangatlah baik bukak kempen jom mengaji ni. aku eksaited gila la sejak ada benda ni. mudah dan praktikal!

so aku nak seru la pada semua pembaca blog. entri ini bukan nak tunjuk aku bagus . TIDAK SAMA SEKALI. tetapi cuma ajak..ajak bermaksud tak paksa terpulang pada individu. kalau boleh share la page ni kat orang lain. sama-sama manfaatkanya. tak rugi pun beb, tata~ selamat beramal..

6 comments:

  1. wahhhhhh

    dapat sedarkan dari leka dok men fesbuk :)

    ReplyDelete
  2. wei..menariknyer....alhamdullih..at least...kt akhirat kelak...telinge boley tolong kiter...amin..~~~

    ReplyDelete
  3. thanks for sharing..dh bukak pon dekat fb..hehe

    ReplyDelete
  4. dh bukak sedap sore die....terasa insaf plak...

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^