16 April 2011

pindah sana, pindah sini, pindah randah

Assalamualaikum,

hari ini hari sabtu, aku keseorangan di dalam bilik. bosan wehhh.. baru balik semalam dah rindukan rumah sewa. rinduuuu sangat2

rindu nak bau ayam itik
rindu nak berebut bilik air
rindu nak gelak kuat2
rindu nak guling-guling depan tb
rindu nak makan berjemaah
rindu nak nek moto tanpa lesen.. selambaaa
rindu nak jalan kaki gi sekolah.
yang paling penting aku rindukan anak-anak murid panggil 'CIKGU'!!
aku sidai kain panggil cikguuuu
aku sidai kain time tengahari boleh dia cakap cikgu baru mandii ke?
merempit buang smpah pun panggil cikgu
pergi pasar malam pun panggil cikgu (jangan mintak cikgu belanja yee)

tapi semua tu sekarang dah tamat. hidup kembali sebagai pelajar. makan minum semua cari sendiri. hehe.
                               

ini baru separuh barang saya (hello kitty wajib ada)

bila balik hostel, perkara pertama yang aku selamatkan ialah moci-moci ini. buah hati pengarang jantung mama dah makin kurus. hehe..


apa perasaan korang kalau dah terbiasa dengan sesuatu yang biasa? tiba-tiba berubah sekelip mata. sakitnyeeee..huhu tak suka menghadapi hari-hari sebagai pelajar, tetapi aku yakin bila dah bekerja nanti aku akan cakap cmni pulak 'tak suka menghadapi hari-hari sebagai seorang pekerja' sebenarnya kita manusia ni memang tak pernah puas dengan apa yang kita ada. aku akui aku salah seorang manusia itu. inginkan lebih dari keperluan. iaitu kehendak.

kadang-kadang kalau aku rasa sunyi..rasa perlukan sesuatu, aku akan baca kata-kata motivasi diri untuk memotibasikannnnn diri aku balik. contohnya...

Berusahalah, jangan berpuas hati sehingga yang baik menjadi lebih baik dan yang lebih baik menjadi paling baik. (Larry Bielat)

Kesusahan yang dialami kerana berusaha untuk berjaya hanya sekejap sahaja kemudian akan senang seumur hidup. (Ibnu Yusuf)

1 comment:

  1. Ala cik yaya. rindu dahh kat korangggg. sob sob sob. lepas nih takde lagi dah kawan kawan nak duduk sebelah masa perhimpunan. haaaaaaa :(

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^