18 March 2011

mampukah aku menjadi seorang guru yang baik?


Assalamualaikum,

seriously mood nak mengajar belum masuk dalam diri sekarang. rasa takut yang amat sangat. nak berhadapan dengan murid-murid, dengan guru besar, dengan cikgu-mekgu..phewwww~ ko ingat senang menjadi cikgu ni? 

memanglah orang cakap masuk kelas mengajo..masuk kelas mengajooo..tapi sebenarnya jadi cikgu ni banyak lagi kerja lain. tapi tak pe. aku anggap semua  benda ni sebagai cabaran hidup. hidup mesti mencabar barulah ...................sambung lah sendiri. HAHAHA.

okay tiap hari kalau masuk bilik mesti aku ternampak buku pink ni. hadoiiii dalam hati aku tertanya-tanya apa aku nak buat dengan buku ni nanti. mampukah aku menulis rancangan pengajaran harian setiap HARI? hahahhaa. 

sekarang ni aku HARAPPP sangat -sangat kepada blogger yang cikgu-cikgu tuh, senior IPG  yang telah praktikum kee. 

SILALAH BERI KATA-KATA SEMANGAT UNTUK SAYA SEKARANG. SERTA TIPS ATAU KEMUNGKINAN YANG BAKAL BERLAKU SEPANJANG PRAKTIKUM. aku sangat memerlukan kata-kata itu sekarang. sebab minggu depan saya akan menjadi 

~CIKGU YAYA~

7 comments:

  1. wah , cekgu laa ! selamat pagi cekgu (:

    ReplyDelete
  2. insyaAllah bOleh yaya..sy pn ms mula2 dlu kalut + gelabah + cuak xleh ingt jugak..tp lps lama praktkm, ok je..kamOo mesti boleh yaya~ chayok~ =) eh,sem bpe ni?

    ReplyDelete
  3. gudluck yaya~!
    stiap pkerjaan ad kesusahan yg trsendiri..
    chayok2~!!

    ReplyDelete
  4. jadi cikgu tu sangat senang, tp jadi pendidik tu yang memerlukan usaha yang berterusan...

    ReplyDelete
  5. yaya,
    jadilah cikgu yang rajin bertanya...tapi jangan banyak bertanya..
    sentiasa tersenyum, rendah diri, menghormati guru2 yg lebih senior....

    ReplyDelete
  6. salam yaya~

    hehehe.. akak bukan cikgu.. tp akak nak wish all the best ok.. insya Allah, bila kamu melangkah aje ke klas tuk kali pertama.. semngat tersebut akan dtg secara semulajadi... :)

    semoga menjadi pendidik yg ikhlas mendidik anak bgsa yaya... :)

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^