04 February 2011

program realiti paling aku teruja dan makan hati ialah junior masterchef australia


Assalamualaikum,

hari ni hari Jumaat tapi macam rasa hari Ahad. sebab semua cuti. dan hari ni gak aku nak kongsi dengan korang. mungkin ada yang dah tengok dan mungkin ada yang tak pernah tengok sebab tiada astro. alaaa ada astro ke tak bagi aku sama je. tengok tv 1, tv 2, dan tv 3 gak. malam-malam ahad tengok cerekarama kat tv 3 gak. hahahah. betol tak? jangan nak kelentong aku la.

okay-okay back to the topic. waaa speaking london mak. yelah dah kata tengok Junior Masterchef Australia. besh wooo siapa tak tengok tu silalah tengok. kalau mak-mak dara pun tengok pun mulut terbukak. inikan anak dara yang reti masak  tempe goreng je. mau makan hati beb. 

umur baru 8 tahun hingga 12 tahun tapi dah reti masak stik yang daging separuh masak. masak dessert yang bila juri cakap WOOOOWW...aku tengok serius makan hati sebab aku buat cekodok pun kadang-kadang failed. hahaha. 

pemilihan pulak dari 5500 peserta hanya nak top 50...lepas tu bertanding lagi nak top 20..pastu top 12..pastu kiralah sendiri. tapi masakan semua mencabar beb. yang paling aku suka ialah time diorang nak masak tu  diorang shopping barang-barang kat situ je. sangat besh! lepas tu boleh pulak diorang anggar-anggar barang cukup-cukup je. tak ke hebat tuh. 

kalau tengok akademi fantasia mesti ada peserta yang korang dah aim awal-awal. kan. aku cop! aku cop! HAAAAAHAHAH. BETUL KAN! aku pun dah cop sorang budak ..dan semestinya lelaki. aku kan perempuan. normal lah tuh. dan peserta yang bertuah aku suka itu ialah Pierre..hensem


comel kan.

awak..awak dah berpunya belum. saya sanggup tunggu. untuk memastikan perut saya sentiasa dibekalkan dengan makanan yang lazat-lazat setiap hari.


inilah peserta-peseta junior masterchef yang wowww..

so lepas ni aku dah masuk dalam list lelaki idaman ialah PANDAI MEMASAK.kecuali masak air. hahahah. tapi si buncit aku tuh terror gak masak. setiap hari kalau tanya makan apa. menu utama ialah
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.


credit to google.

LEMPENG. 

hahahaha lempeng pun lempeng la sayang oiiii..hahahahah..so kalau korang nak tengok junior masterchef ni boleh la tengok kat astro channel 711 starworld okay! 


p/s: agak-agak kalau aku suruh diorang masak gulai tempoyak ikan paten boleh ke? hahaha..takpun goreng ikan sungai..memang mencabar.!

9 comments:

  1. cam tak percaya tgk diorg masak..gila hebat!

    ReplyDelete
  2. tgk mula2 je,sbb lapar loh tgk rancangan masak2 nih

    ReplyDelete
  3. kol brape, hari aper nie. x pernah tertengok pun ranc nie. teringinplk nk tgk

    ReplyDelete
  4. best rancangan...bru jer tgk kat astro smlm..... (^^,)

    ReplyDelete
  5. memang best tengok diorang ni masak... tak lama lagi adalah rancangan cam ni kat malaysia kut....

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^