06 February 2011

.court shoes RM 10 memang shopping berhemah.

Assalamualaikum,

ada ke orang jual court shoe RM10? hahaha. mesti korang macam tak percaya kan.percayalah sebab aku memang dah jumpa.tadi pergi mahkota parade jap. memang berniat hanya untuk membeli kasut kuliah. yelah syarat mesti tinggi 1 inci. selama beberapa minggu tak dapat elaun tu memang aku pakai kasut HARAM je. iaitu kasut flet. hahaha selesa wehh.

tapi disebabkan aku tak nak menderma RM 50 kat tempat belajar kesayangan aku ni. so aku decided untuk beli court shoes gak. hehe. bermula lah pengembaraan aku. mencari kasut yang betul-betul selesa. selalu aku suka beli kat BATA je. sebab walaupun harga RM 50 ke atas tapi tahannn untuk 1 sem. korang tahu je lah aku pakai kasut macam makan kasut. redah hujan hutan belantara semua. hahaha manalah tahan kasut aku tuh.

siapa yang pernah pergi mahkota parade melaka mesti tahu kan. kedai kasut banyak kan. so aku usha-usha la satu kedai ni. kedai ni unik sikit sebab dia ada satu sudut tau. iaitu SUDUT KASUT RM 10. hahaha. sebab apa ada sudut tuh. sebab itu untuk kasut-kasut yang last stok. yang memang tinggal satu saiz je. so diorang jual la RM 10. 

aku ngan kawan-kawan usha la sudut tuh. tup-tup ada kasut kuliah yang boleh tahan la oknya. not too semak and not too skema. so-so la. aku try la. memang saiz aku. but adalah masalah skit. nanti aku cerita next entry la. ITU PUN KALAU KORANG NAK TAHU. hahaha.

so aku beli lah kasut RM10 tu. bahagiaaaaa rasa..jimat RM 50 dah..selalu average kasut kuliah aku RM 50 keatas. so harini rezeki aku murah dapatlah yang RM 10.last stok..pun last stok lah. janjiiii puasss hati! jimat!

sekarang ni belanja kena berhemah. lantaklah orang nak kata aku boros kah. tapi aku beli barang yang murah-murah je . takde brended2. tengah belajar lagi. jangan berlagak nak pakai barang berjenama. berlagak-berlagak pun duit mak bapak kau buat apa kan. hahaha. so nak berlagak time dah keje ye. time tuh pakai lah jenama polo ke. buaya ke. sukahati lu.

meh aku nak tunjuk kasut kuliah RM10!!! jeng..jeng..jeng...

.'.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


kalau ayah aku baca blog ni. inilah bukti anakmu sedang berjimat. hahahaha


harga sebenar ialah RM 59.90 YEE...hahaha sukahati!!



biasalah kalau dah beli kasut baru tuh. kasut memang suka makan kaki kan. orang kata geget kasut tuh dulu. tapi aku tak sanggup lah. hahah.aku beli lah benda ini untuk mengelakkan kaki melecet.huhu


wajib beli sebab nanti terhencot-hencot je jalan.

  

bukti aku berjimat lagi ialah aku beli stokin RM 0.99 sen kat GIANT. hahahahaha!! GILA JIMAT KAN AKU.

so siapa yang kawen ngan aku tak perlu botakbotak kepala ye. sebab aku JIMAT,aku nak akad nikah je. tu yang wajib. hahaahah kenduri doa selamat sudah! (merepek!)

p/s: cik yaya berjimat sebab semester ini praktikum, so dia kena menyimpan duit. hahahah! kalau ada duit BERJIMAT ITU HARAM!.hahahaha..jangan tiru aku yah bila tiada duit BERJIMAT ITU HALAL DAN WAJIB!

11 comments:

  1. alaa...cmne ley dpt kasut cmtu...hhehhee
    slalo beli stokin kt giant..byk jenis tp murah.huuu

    study mana??kos ape

    ReplyDelete
  2. cantek ok kasut tu.. =)
    sis haritu beli kasut kat xes, dia offer beli satu percume satu..hehe~

    ReplyDelete
  3. wahhh...rm 10 po cantek ape..
    giler murah arhh..gigi nak jugak..hehehe

    ReplyDelete
  4. @Khumaera Ismail

    btol2!! XES mmg murah..suka. tp tak minat design tu sgt. but ok kalau terpaksa..hehe

    ReplyDelete
  5. Klu upah kat org tlg gigit kasut tu ade ke yg nak buat? hu3..

    ReplyDelete
  6. best la....sy cari yg murah gak tp jmpa yg rm 40 jer....bei jela tp slesa lla cket....

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^