31 January 2011

saya memang tak berapa pakar masak nasi atas dapur. saya reti yang elektrik je. choyyy!

Assalamualaikum,

ahh!! sure mak menTUA..menTUA dah reject aku nak ambil jadi menantu. choiiiii..aku bukan tak reti masak nasi atas dapur or cara manual tapi aku lemah skit bab sukat-sukat air ni. kadang-kadang beras ni ada jenis-jenisnya. ada yang jenis nak air banyak. ada yang jenis air sikit. pening aku..

tettttt iklan jap ABANG POSMEN BOLEH TAK BAWAK MOTOR BERHEMAH SKIT! BISING AKU NAK TULIS BLOG NI.HUH!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

tadi aku masak nasi atas dapur je. tetibaaaa je elektrik tade. so kena la masak cara manual kan. kalau tak aku letak je beras 3 pot then sukat air smpai no 3 n lebih skit.tekan cook! siap..hahahaha tapi kan korang sakit tak hati..tengah2 masak nasi atas dapur elektrik pun adaaaaa..sakit hati noks!!

kalau masak guna atas dapur ni setiap masa kena tengok gak. takut api terbesar ke. karang hangiiit je bau.tadi pun aku suruh adik aku call mak. tanya sukatan yang sebetul-betulnya. aku bukan tak retilah! cuma tak yakin. aku rileks je makan nasi lembik2..orang lain kang mulut tade insuran membebel-bebel. kang mula la mak aku

"kan mak dah ajar dulu. tulah suh duduk dapur malas! menghadapppp laptop je. masak nasik atas laptop tu jek!

wowww!! hambikk ko peluru berpandu mak aku. tapi aku pekakkan telinga je. janjiiiii lauk pauk aku terror masak. nasi je lah kurang power. tadi pun nasi terlembik skit. hahahahaha...yang penting kakak mu yang mithali ini nak jugaaaakkk memasak ye adik-adikku sayang.

saya sebagai ahli tak suka masak nasi atas dapur menyarankan pada bakal-bakal pengantin belilah benda ini.untuk mengambil hati mak mentua. tapi kalau tiada elektrik silalah GODA laki anda ajak makan kat luar. sekian

4 comments:

  1. HAHAHa momo pun tak reti masak manual..aishhyy pernah nak buat bubur jadi nasi.nak buat nasi jadi bubur.gilozz sedih!!

    ReplyDelete
  2. me kalo masa nc atas dapor
    abes laaaaaaaaaaaaaa.
    mak mentua pon reject. HAHA

    ReplyDelete
  3. huhu,zaza plak klu msk ats dapur.kompem hangit coz asyik sgt dgn laptop

    ReplyDelete
  4. haha..penah la skali msk manual..tp skit2 tgk dapur tu, sbb tkut xckup air ke..kot terhangit ker ns tu... tp xsuka la manual sbb i ni pelupa..ngee~~ penah tu i msk air gune cerek..cerek tu jenih lama2 yg xde bunyi memekak tu kan..skali boleh lg slamber kua mkn ngn adik ngn ayah dgn bahagianya...balik2 tgk air kering,huhh selamat rumah tade pape..

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^