08 January 2011

.mula-mula RM1 lama-lama RM1000.

Assalamualaikum

apa benda mula-mula RM1 lama-lama RM1000 ni..melampau betul hiperbolanya..kalau RM10 boleh gak diterima. ini RM1000 terus. sungguh bersemangat aku .

begini ceritanya. dulu masa kecik-kecik orang tua kita sibuk suh menabung. pepatah yang paling popular ialah

sikit-sikit,lama-lama jadi gunung everest, mana main bukit-bukit dah. semua bukit dah kena tarah. gunung je belum.

DULU
menabung 20 sen sehari, mak bagi belanja RM 1 tu dah kira besar sangat lah. yela beli air 20 sen. nasi lemak 50 sen. baru guna 70 sen. lagi 30 sen masuk tabung. kalau ada kelas petang lain pulak belanjanya. separuh dari yang pagi 50 sen. yelah beli jajan je pergi kelas agama. hehe.

SO,

disebabkan kesedaran diri sendiri. aku nak mula menabung minggu depan. hahaha biarlah korang nak cakap aku macam budak kecik ke. tak matang ke. yang penting aku nak menabung. sekarang aku ada dua tabung. hehe dua-dua comel. 

tabung pertama diberi nama tutu. sebab nama tutu pun aku tak tahu..sebab aku terbayangkan tutu yang comel-comel kot. tutu ni hadiah pemberian mak aku masa dulu-dulu..aku pun dah tak ingat. .haaaa tulah hadiah pakwe bagi bukan kemainnnn lagi ingatnya. mak bagi lupa! hampeh punyaa anak. haha


comel kan mr.tutu ni. siap ada taik lalat gituuu..


gambar dari side.heheh tembammnyeee geramm

senyumanmuuu sungguh comel mr.tutu

tabung kedua ialah ms.geger. sebab apa geger sebab aku ambil nama hujungnyaaa burger..geger..not slang kelantanese yee..gegerrr..haahha..



sungguh menggiurkan ms.geger ni

tutup mulut tuh. meleleh air liur korang aku tengok

mr tutu and ms geger berkawan baik sekarang. mereka kena berganding bahu untuk membuatkan tuan mereka ini kaya raya!!! hahaha 

dekat mr.tutu aku nak letak duit syiling je. kat ms. geger aku nak letak duit kertas jek. heehhe.. mintak-mintak iman aku kuatlah supaya tak bukak kat bawah tabung ni. akhir tahun baru aku nak kira berapa banyak aku menabung 2011 ni.

jangan ingat dah besar gajah macam aku ni tak boleh menabung. aku ni menabung dalam bank pun leh kuarkan. so kena guna cara tradisional la nampaknya. hehe. kalau korang nak ikut pun apa salahnya. so kepada CIK YAYA. diucapkan selamat mencapai sasaran RM1 TO RM1000!!!! hehehe..

8 comments:

  1. Haip. Shag pun menabung. Tapi, tabung Shag tak secomel Yaya punya. Shag buat tabung dari tin biskut je. Tebung lubang kat penutup lepas tu seal dengan selotep. 1 tin dah penuh. Tinggal 1 tin nak isi. Nak simpan beli DSLR. Kehkeh :P

    Moga tinggi membukit lah duit kita dalam tabung tu ye! AMIN :D

    Entri terbaru Shag : Surat Perletakan Jawatan dari Cik Kembar

    ReplyDelete
  2. hihi comel je..kuatkan azam ye cik yaya..
    namo shopping2 online dah ye..hik3

    ReplyDelete
  3. mesti duit cik yaya dah makin banyak2...hahh...nanti leh la sumbang2 kat sini sikit..heheh..=P

    ReplyDelete
  4. waaaaaaaa...nak ms geger!! cumellnyee....

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^