21 December 2010

.cerita kuch-kuch hota hai versi malaysia.


Assalamualaikum,

Aik takde angin takde ribut tetibaaa aku cakap ada cerita kuch-kuch hota hai versi Malaysia. ouhh cerita yang mana satu kah? hehe.ceritanya ialah cerita 'dia atilia' kat astro prima kalau tak silap. aku ni tengok je tb tapi tak tengok channel. boleh pulak macam tuh. hahaha. tapi serius la , aku tak tengok pun episod pertama, aku tengok episod masa dia jumpa atilia lepas hani meninggal. terus aku dapat tangkap macam cerita KKHH.

okay pelakon -pelakon KKHH versi Malaysia

rahul /shah rukh khan - zamarul hisham
tina/rani mukherjee  - almy nadia
anjali /kajol  - fasha sandha

see, memang nampak sangat okay. okay la kepada yang tak tengok cerita tu aku bagi sinopsis la sikit.


Dia Atilia mengisahkan si tomboi Atilia dan Faizal sahabat baik di kolej. Keakraban itu menimbul rasa cinta di hati Atilia terhadap Faizal, tetapi Faizal pula menyukai rakan sekolej yang lebih jelita dan feminin daripada Atilia iaitu Hani.

Lantas, sebaik tamat pengajian di kolej, Faizal dan Hani berkahwin dan mereka dikurniakan cahaya mata bernama Amani.

Jodoh suami isteri itu tidak panjang apabila Hani meninggal dunia selepas terbabit dengan kemalangan dalam usahanya untuk menyelamatkan Amani dari dilanggar kereta.

Selepas bertahun tidak bertemu dengan Atilia, akhirnya Faizal dan Atilia bertemu semula yang tentu sekali mencuit kembali kenangan lama antara mereka berdua.



okay faham tak? tapi aku tak cakap pun cerita dia atilia ni ciplak okay! mungkin mereka ambil inspirasi dari cerita KKHH je..hehe dan diolah dengan  cara yang berbeza..kang ada pulak yang saman aku tak pasal-pasal..femes mak. hahahah.

13 comments:

  1. kuch2 hota hai..kite suke sgt cite tu..dulu tengok sampai ulang2 banyak kali..

    hee

    tak tau plak ade cite versi m'sia..tapi mesti tak bape nak feeling kan?huhu

    ReplyDelete
  2. eh aah kn , bila sis yaya buat nie , baru ain t'pk , slama nie ain tgk , ta perasan pulak ! haha :D

    ReplyDelete
  3. dah2...episod 1st mmg bez n mnarik...xsabar nk tgok smbungan~ mmg de ckit2 cm cite KKHh~tpi bez

    ReplyDelete
  4. @ainatiqa

    lor yeke tak perasan?kak yaya tgok mmg trus persan

    ReplyDelete
  5. @♥cik fyza ♥

    boleh la dear..akak tgok episod 1 cukup lah..xlyn sgt cite..haha

    ReplyDelete
  6. betul. sangat sama jalan citenye. adeh!

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^