23 November 2010

.soalan spot SPM.

 salam..

haaihh semangat gila cikgu yaya nak udpate entry semata-mata untuk adik-adik yang bakal jawab SPM esok.hehe jangan takut-takot rileks suda tapi jangan terlalu rileks okay. teringat kenangan tahun 2006 ..time tuh la saya jawab SPM.waaa dah berapa tahun tuh lama dah kot. macam-macam dah berubah gred dah berubah la. tapi saya tak amik tahu pun, sebab saya dah tak amik SPM. tapi yang paling saya suka ialah buku teks sejarah yang tak bertukar-tukar dan add maths yang bagi saya buku teks tu campak lagi bagus la. hahaha

soklan spot tade dik oii..akak ni bukan pembekal..tak sempat nak calling2 dgn kementerian kewangan..haha pe kena mengena kementerian tu dgn spm esok. wallaweyy..apa yang adik -adik perlu buat sekarang ialah tido je dulu..sebab esok paper bahasa kebangsaan kita so rasayna takde masalah kot. jangan risau-risau nak study beria-ria pun paper bahasa melayu pun tade maknenyee..tapi saya pelik gak ade yang dapat D utk paper tuh.membazir duit mak bapak je lah hantar ko pegi skola bape belas tahun bahasa melayu pun boleh failed! ni cikgu nak marah ni..tade nak beri motibasi..motibasi dah..hangen2

so sempena hari PEPERANGAN SPM esok. cikgu yaya nak beri sedikit tips jek. tak banyak tapi rasanya boleh membantu.kalau tak membantu gak ntahlah..korang masuk dewan jawab je.

alat tulis
alat tulis semua mesti lengkap yang penting pensil 2B utk objektif paper..xleh 10 B..tebal sgt..hahaha ade ke?

sarapan
sebelum exam sarapan dulu..at least makan la pape..jangan takut sgt smpai xslera makan..kalau paper petang pulak makan dulu..cukup pantang kalau orang tak makan dulu..mane la otak nak bergerak..

mintak maaf
haaaa yg ni cukup penting..saya kalau setiap kali nk exam mesti call or sms my mum ckp nk exam..mintak mak doakan kita supaya boleh tenang menjawab soalan..restu amatlah penting..mintak maaf dgn cikgu-cikgu gak..mane yang pernah melawan ckp cikgu pon kne mintak maaf..kawan-kawan semualah..haaa kucing pun pergi mintak maaf gak kalau rasa pernah sepak terajang dia

bawak gula-gula
hehe ini mmg tips saya dari UPSR lagi..saya suka makan gula-gula time exam..so boleh la chill skit time menjawab..lagi2 kalau paper add maths yg mcm haraammm tuh..ntah pape soalan..fizik too..ade ke suh saya kira kelajuan bola jatuh la..whatehell..hahhaa..

rasanya cukup dah kot..yang lain-lain tak leh nak fikir dah..otak dah tepu..apa yang penting berusaha sebelum mengalah..kalau tak nanti keje la tak tentu arah..hidup kita, kita yang tentukan..!! bukan orang lain. ingat tuh..


 

3 comments:

  1. all d best..!
    hehe smoga dprmudhkan sgala :)

    ReplyDelete
  2. cik yaya: tringat masa SPM dulu. best sgt coz soalan spot utk subjek Sejarah byk yag kuar....

    ReplyDelete
  3. salam yaya~

    hehhee... teringat time SPM dedulu... byk tul kenangan... nak blk waktu sek ar lak rsanya... :)

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^