26 October 2010

.jangan pakai tudung nampak bentuk leher.

salam.

ada gak bahan nak update entri harini. dah baca kan poster kat atas tuh. rasanya mudah dan jelas difahami. tak perlulah kita nak menunding jari nak salahkan orang itu. nak salahkan orang ini. saya pun tergolong yang pakai pin kat belakang tudung ni. dan lepas ni tobat tamo pin dah. sebab dah tau.

dah terang-terang kat atas tu tulis 'mengapa perlu menampakkan bentuk leher seperti biarawati kristian' .tapi kan kalau kita kaji-kaji balik cara pemakaian tudung muslimah sekarang sememangnya sudah terpesong banyak .semuanya sebab fesyen. saya jugak mangsa fesyen selendang.

tapi janganlah kita dah tau kita nak menafikan pulak. nak cakap yang kita betul je. apa yang salah tetap salah. jangan tegakkan benang yang basah memang mustahil la kan. so kepada wanita-wanita di luar sana yang bertudung. sama-samalah kita memperbaiki kekurangan diri kita. tak salah mengingatkan diri sendiri di samping mengajak orang lain







No comments:

Post a Comment

komen anda begitu berharga~ ^__^