17 October 2010

Contest Gaya Make Up Vogue

 Salam,

Harini saya nak masuk contest lagi. saya memang suka masuk contest. menang atau tidak semuanya rezeki masing-masing rite? so sbb saya ada masa ni saya nk join contest akak CPM yang comel lote tuh. saya memang suka gaya mekap dia rasa nak tiru sejibik make up macam dy tapi tulah still failed. so saya mekap ikut suka hati je lah nie. sebenarnya ni time nak pergi kenduri tapi saya sempat lagi snap gambar sebelum
make up so ok lah kan.

so kalau sesape nak join gak..leh klik gambar kak cpm kr bawah ni..or sidebar my blog..




Gaya Make Up Vogue Cik Yaya's ( tak leh blah..) haha

pesanan penaja.

sebelum mekap2 tu cik adik sume basuh muka bersih-bersih dulu..pakai pelembap dulu..barulah kulit muka tahan mekap skit..kalau tak habis la..hehe pastu baru ikut step cik yaya yang ntah pape ni.

1- Mula-mula sekali saya akan pakai foundation MUSTIKA RATU ye..mustika ratu je ye..murah gila..tp ok   je untuk muka saya

2-kemudian saya guna compact powder PIXY..not bad..sangat besh saya guna colour yellow beige..sesuai sgt untuk muka saya..murah gila jugak.hahaha

3-saya pakai EYE PRIMER MARY KAY..nak nampak eye shadow meletopss pakai lah eye primer ni (kiranya ni tajaan kak CPM..hahaa hadiah contest dulu)

4-pakai eye shadow BENEFIT  kaler putih pulak..pakai sekitar mata..supaya nampak seperti higlight mata tu..nak nampak besau la katakan..

5-pastu pakai lak eye shadow ELIANTO BAKED EYESHADOW MARBLE BLACK hitam..pakai secukup rasa yee..

6-then baru lah pakai eye liner..saya pakai dua eye liner..mula-mula guna ELIANTO dulu..then baru guna EYE LINER MARY KAY utk hitamkan lagi..sgt disarankan untuk nampak ala-ala arab yek..

7-kemudian lagi pakai mascara pun dua jenis..pelik betol saya kan..hahaha..saya pakai mascara MAYBELINNE VOLUEME EXPRESS WATERPROFF & MAYBELINNE UNSTOPPABLE CURLY EXTENSION..sgt besh kedua-duanya sebab akan nampak lebih dramatik mata..barulah hidup..

8-nak nampak cm baby doll pakai lah BLUSHER BENEFIT..

9-utk bibir yang mungil saya pakai HOMEMADE LIP GLOSS dulu..yang mcm kak CPM ajar dulu..then baru pakai MAYBELINNE WATERSHINE PURE P11...memang comel lah. cm natural..

10-last but not least..saya pakai ELIANTO SHEER LOOSE POWDER..nak beli mary kay tak mampu lagi...yang ni pun layan je lah..hehehe

Ooopss terlupa pulak saya pakai lens kaler hitam..baru nampak muka macam baby dollahh sgt..hehehe..pakai contact lense sebelum make up ye kawan-kawan..

see my barang mekap sumenya harga RM50 kebawah je..xde mahal-mahal..paling mahal pun yang jenama mary kay tu je lah..tapi hasilnya still boleh jadi superb kalau reti tekniknya..

dan jangan lupa bersihkan muka dengan make up remover yang sesuai untuk anda..kalau saya, jenis suka ambil baby oil..then urut2 muka..pastu barulah cuci dengan facial wash..scrub muka anda seminggu sekali..and mask juga untuk bg dia korek2 liang2 roma kat muka supaya tak tersekat dengan compact2 powder tuh..mak aihh panjangnyee pesanan..huhu..cukuplah..

ok ni lah hasilnya sebelum dan selepas saya mekap..jgn terkejut dgn muka before tu ye..huhu..natural beauty..hahaha



syarat-syarat lain rasanya dah di ikut..dah mmg follower..dah sign up lama dah kat guest book..

walaupun saya tahu saya tak menang kalini tapi hajat nak berkongsi cara make up telah pun terlaksana..2 in 1 tau contest ni..good job!!

SLOGAN : Saya suka membaca blog CPM Honey Nurhaliza kerana blog beliau sangat berguna untuk para muslimah tak kira  golongan samada kurang muda atau muda dah berkahwin atau belum berkahwin untuk belajar cara-cara make up natural dan tips-tips yang sangat senang dan praktikal. (bukanlah ayat bodek sbb ini ayat lahir dari hati)

selesaiiii akhirnyaa macam buat esei SPM pulaks!


 

2 comments:

komen anda begitu berharga~ ^__^