07 August 2010

.kurma dan ramdhan.

 Salam

hari sabtu yang amat membosankan. sebab selalu hari sabtu je msti saya akan keluar. but harini sy mmg btol rehat. rehat dari segalanya...amat besh tapi bosan. hehehehe. nak story skit pasal semalam. semalam keluar dengan roomate saya. kami memenuhkan perut. huhuhu. sempena nak bulan ramadhan ni. kami dah berazam nak diet. hahahaha.diet ringan2 sudah.kalo korang tahu kteorang makan semalam confem tak nak buat bini dah. hahaha.


mulanya kteorang nak kongsi beli ayam ngan burger. means kongsi2 la..pastuh si mia ni pergi beli 2 cheese burger ngan ayam 1 set. ayam da ok. but da burger. saya tak mampu nak habiskan satu burger. huhuhu rupanya si meah ni salah faham.

kteorang kalau makan mcd mmg nak makan ayam. ayam mcd mmg peergh jilat jari la. sedap tak terkata. burger ni saya kurang skit. makan pun separuh je. tak habis. membazir jek. mia lajuu je makan. bdn kecik makan byk!

ok2 habis bab makan. tajuk kurma dan ramadhan but mula cerita lain lak. semalam beli la kurma sempena nak puasa ni. kurma tu biasalah wajib ade. saya tak beli yusuf taiyoob ni. saya beli tesco taiyoob jek. hahaahha. murah dan jimat. sebab rasa kurma sama jek. beli yg timbang lagi murah tau


haaa ni la kurmanye..murah je kan. dlm 300 gm


pastuh dah balik ltk la dlm tupperware cmnie. hehehe mcm jenama cik yaya la plak. kurma cik yaya

sekian la cerita kurma dan ramdhan. diharapkan ramadhan kali ni saya lebih rajin bangun sahur. saya ada style bangun sahur iaitu bangun beberapa minit lagi nak habis then minum air masak skit. niat then tdoooo..hahaha buruk kan perangai saya. tu pun kalo rajen nak bangun. saya mmg pemalas. cannot buat bini la..

p/s : kalau balik rumah minggu ni boleh curi sekotak kurma kat umah. tapi dah tak balik ni beli sendiri je la..berdikari okay! jangan manja sgt cik yaya.



 

4 comments:

  1. nape tak cari yg yusof tayyub jer??/

    im from internetpeers.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. selamat mkn kurma
    selamat diet
    selamat menyambut ramadhan :)

    *bnyknye selamat*


    mcm mana nak control marah?
    jom baca pengurusan marah yg 'cool'

    ReplyDelete
  3. salam yaya~

    hehhee.. sy pun xsuka burger mcd atau semua jenis burger yg di jual oleh fast food.. sy lebih suka mkn burger yang jual kat tepi jalan tu... :)
    ayam goreng mcd memnag xboleh nak lepaskan... :)

    ReplyDelete
  4. zero : yusof taiyoob mahal laaa

    kie yu : hehe selamat semuanyeee

    LP LUM :waaa kite geng la..mmg ayam mcd sedap banagt

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^