14 August 2010

.ibu, adik nak tanya je .

video

Salam

dah tgok video kat atas? ada perasaan tak ? sedih tak ? ke tade perasaaan ? agak-agak ada tak betina atau jantan yang buang anak baca blog saya ni. saya tak nak panggil perempuan atau wanita atau lelaki. agak tak layak. memalukan kaum hawa dan adam. dua2 malu.

hal ni kalau kita cakap banyak pun tetap makin teruk. buat la hukuman penjara 100 tahun pun. kalau dah hati tu dah hitam so lepas 100 tahun pun dia leh beranak then buang anak lagi. may b dia boleh jadi ketua buang anak pastu. pe benda aku merepek ni.

hati sangat sakit. bila tengok akhbar. tak payah nak cakap pasal nilai kemanusiaan la. sebab diorang bukan manusia okay! binatang pun bukan sebab binatang pun sayang anak. reti nak susukan anak. reti  nak lindung anak. reti  nak bagi anak makan. reti nak dodoikan anak. tapi manusia ni. yang bermasalah tingkah laku ni tak reti. apa yang diorang belajar selama ni.

lecturer saya cakap diorang ni seperti gelandangan atau bobrok. (tatau la btol ke tak spelling ni) maksudnyaaa.. orang yang tak berilmu. sebab kalau dia berilmu dia takkan sanggup melakukan benda ni semua. masalahnya kes buang anak ni semua orang melayu, islam. memalukan...

kenapa mereka tiada ilmu,
sebab mereka tiada adab,
kenapa mereka tiada adab,
sebab mereka tidak menghormati orang yang lebih tua, guru.

saya yakin, amat yakin betina dan jantan yang buang anak ni memang tidak menghormati ibu bapa dan sayang ibu bapa. sebab itu perangai lagi jahat dari iblis. atau sekutunya,

boleh tak jangan buang mereka. boleh tak beri mereka kehidupan, boleh tak beri mereka kasih sayang, saya mohon sangat. mereka tidak bersalah. kau yang dah hidup lama patut mati. sebab hidup dah tak berguna.

p/s : maaf ayat di atas sangat kasar. tapi saya bukan sengaja...saya gerammmm...geram ngan orang yang buang anak.



sanggup ke nak buang bayi secomel ini.sanggup? sanggup ??



ibu, jangan buang adik..adik nak hidup seperti kanak-kanak lain. adik sayang ibu..




 

2 comments:

  1. cik shabah sekali emo,memg tak guna dorg2 yang terlibat ni!ati dorang letak kat bwh tapak kaki kut.

    ReplyDelete
  2. ALAMAK YAYA..
    tiba-tiba je azmi jadi sedih bila baca entri ni..
    azmi pernah beberapa kali buat entri pasal benda ni..
    tak tahu la apa nak jadi dengan dunia sekarang ni..
    manusia sudah hilang norma-norma kehidupan dan tak tahu erti kasih-sayang lagi

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^