31 August 2010

.agar-agar vs lengkong.

 salam

salam  merdeka !! yeahhh dah 53 tahun negara saya merdeka !!! alhamdulillah.. dan perkara yang paling best masa merdeka ialah...CUTI !!! sepatutnya PBS saya 5 hari then jadi 4 hari jek. suke2..tulah perkara paling besh harini.

ok back to da topic. agar-agar vs lengkong.selama ni hanya satu perkataan yang saya tahu iaitu agar-agar..pastuh dah duduk melaka ni ade lak perkataan baru iaitu lengkong. so kpd yg bace blog ni jgn la jadi jakun cm saya yg tak tahu lengkong tu ape ok. huhu

macam-macam perkataan baru yang saya belajar duk kt penang ni. antaranya ialah ban = sawah. cili padi =cabai melaka , rasanya banyak lagi..tp da terlupe da...nnti update lagi perkataan baru.

selamat hari merdeka semua...





 

1 comment:

  1. selaamt hari merdeka..kalau duk kelantan lagi banyk perkataan baru..agar2 kitorang panggil beledo.susah nak sebut..kalau yya sebut mesti salah dia punya intonasi

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^