28 July 2010

.sila cakap guna otak.

 salam

lagi berapa bulan je nak 21 tahun. tiba-tiba saya teringat yang sekarang saya di alam 20-an .jangan lupa yang kamu dah makin tua cik yaya. bukan time nak huhahuha dah. fikiran kena matang. dah la anak sulung. kamu ada 4 orang adik lagi bawah kamu. tanggungjawab kamu amatlah besar wahai cik Nur Hidayah.. (monolog dalaman jap )

okeh cukup dah ayat untuk sedarkan diri sebentar, hari ni saya rasa sangat geram sebab kenapa saya ada kawan yang tak serupa kawan. you know what i mean. kawan yang salah faham dengan saya, salah faham atas perbuatan saya. saya tak faham kenapa dia tiba-tiba menjauhkan diri. kalau saya ada terbuat silap sila tegur. ini tiba-tiba nak sound tak tentu pasal. hey come on lah dah besar panjang tak payahlah main sound-sound. cakap elok-elok boleh.

jahat sangat ke saya ni. saya beria lah tak mahu susahkan dia. saya leh buat semua kerja then mayb dia anggap saya nak tunjuk pandai or rajin. omaigod sangat tidak patut kamu fikir seperti itu. selama ni saya dan kawan-kawan saya dah cukup sabar dengan sikap kamu yang sambil lewa dalam buat kerja, cam nak tak nak. but sekarang kamu nak salahkan saya dan kawan-kawan saya pulak. gila ke.

stabil kan mental kamu dulu ye. jangan sesuka hati je nak sms nak serang-serang. ingat jauh sangat ke nak jumpa. selang 1 blok je pon. bukan selang satu negeri. saya harap kalau kamu baca entri ni sedarlah kami tak pernah anggap kamu orang luar dan kami tak pernah nak permainkan kamu. kami ajak kamu join kami ke tempat tu supaya kamu boleh tenangkan fikiran dan tak berasa terpinggir dengan kawan-kawan yang lain. niat baik dibalas seperti ni. sedih rasanya. tolong cakap pakai otak jangan pakai hati.

p/s: maaf ayat agak sedikit skema 'kami' 'kamu' sebab dengan cara ini entri tidak nampak ganas sangat. hahahaah












 

4 comments:

  1. sabau la yaya ek..
    kadang2 org x faham niat kita..org slalu nampak benda buruk je kat diri kita..walau dah banyak kebaikan yg kita dah buat...sbau yek!!!

    ReplyDelete
  2. khairul : mmg btul pun. byk bersavar da nie.

    ReplyDelete
  3. susah sungguh ada kawan yang begitu, huh
    klu saye la betape seronoknye ade kawan yang nak tolong buat byk bende:P jd cik yaya sgt sesuai jd kawan sy, hehe

    visit mine k:)

    ReplyDelete
  4. huhu..nasib baik yaya ni penyabar...
    panggil azmi jew..huhu..
    lebih mesra..(bukan mengada2 ek)
    haha....

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^