01 July 2010

.saya tak suka diri saya.

mish my family even selalu berentap.hahaha  (hanya iklan tak kena mengena dengan entri yee)

Salam

Pernah tak kadang-kadang orang rasa benciiii sangat dengan diri sendiri. maksudnya tak suka penampilan diri sendiri, tak suka gaya bercakap, tak suka sikap, tak suka tabiat korang sendiri. pernah tak? pernah tak? mungkin ada yang pernah dan ada yang tak pernah.

kenapa saya cakap macam ni sebab emosi saya tak stabil sekarang. harini saya berjumpa dengan makhluk-makhluk yang macam singa. u noe singa macam mana perangainya. garang. hangin tak tentu pasal. mara suke hati. tak guna otak. guna bontot. haaa amik..siapa singa tu biarlah rahsia. saya bukan la nak marah singa tu. saya nak marah kat diri saya sendiri.

sekarang ni ada masalah dalaman yang sukar di tafsir. eh bukan yang sukar di fahami. saya yang tak faham diri saya bukan orang lain. hahahaha. macam dah mental je kan. tapi saya tahu perasaan ini sekejap saja esok hilang la.saya benci dengan diri saya sebab saya sukar melihat positif dalam diri seseorang.

sukar lihat benda positif dalam diri seseorang means kalau orang tu tak suka kita or tbe- tibe marah kita saya terus nak @$@#%@_ bukanya saya nak cakap.
'owhhh dia mara aku sebab ak yang tak betol..'
'dia mara aku sebab dia sayang aku'
' dia mara aku sebab ak mmg...
' bukan saya nak melihat yang positif tapi hanya negatif. 'nak mara aku sebab gaduh ngan laki r tuh semalam' hahhaa jahat kan saya. sebab tu saya benci ngan diri saya. saya tak sukaaa!!!

ok cukup la sampai hari ini. saya dah penat kelas  dari kul 8 pg sampai 5 ptg. so tiredd..

jangan tiruu perangai tak elok saya ini tolonglaaaahhh nasihat saya bagi saya sedar. pleaseee..

p/s: saya harap ada lagi yang masih menyayangi diri saya dan ingin memahami diri saya seperti dahulu. saya bukan sengaja.


2 comments:

  1. salam yaya~

    hehehe... dlu sy pun mcm tu.. sy xsuka apa yg ada dlm diri sy, penampilan etc.. tapi since sy kenal my-ex, sy totally berubah.. dia mengajar sy mcm mna nak melihat ke dlm diri sndiri.. selalu lihat n pkir yg +ve aje.. jgn sesekali nak cuba2 lihat atau pikir yg -ve.. dan skang, sy menjadi amat +ve.. sy melihat semua dlm diri sy +ve dan melihat setiap apa yg terjd jua sepositif yang mungkin walaupun kekdg ada gak tergelincir... :p

    ReplyDelete
  2. dont worry sis, normal kot perasaan macam tuh..mj pun selalu rasa macam tu, terasa macam sangat jahat n benci diri sendiri..hoho..

    but dont worry, there are more people who really love u, but u must love urself first!..

    ^_^

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^