24 June 2010

tips kecantikan - mask kulit telur.


                                                                   thanks to puan google*
Salam.
Haaa jangan tekojut pulak. saya bukan nak buat entri masak-masak yee..saya nak buat entri kecantikan. saya tatau la kenapa saya suka sangat kongsi tips-tips ni. saya bukanlah cun mane pun. muka berlubang-lubang gak. jerawat sana sini. kiri kanan depan belakang. but apa salahnya berkongsi ilmu right. saya dah try benda ni beberapa kali mmg besh la bila pakai.kulit muka rasa tegang dan licin. tapi sebenarnya mmg la lepas basuh muka kulit muka kita rasa cmtuh kan.hehhee.

harini bahan-bahan yang saya nak gunakan ialah kulit telur. okay mata anda tak salah kulit telur. bukan putih telur bukan kuning telur. heehe kulit telur ye puan-puan. kemudian kita perlukan bedak sejuk dan air. mudah je kan.

kulit telur tu silalah blend dulu sehingga jadi serbuk. pastu bula dah jadi serbuk campurkan dengan bedak sejuk dan juga air. pastu kacau2..hehehe mcm buat kek la pulak. bila dah sebati silalah tempek kt muka.

bila dah tempek kat muka yan comel lote tuh. biarkan kering. pakai la dalam sejam. tapi kalau nak semalaman pun ok what. makin berseri u.

haaa ape lagi! bace..bace...pegilah buat sekarang. kata nak cantik..

2 comments:

  1. patut la aku tgk muka cik yaya ni lawa semacam je...haha..

    ReplyDelete
  2. salam yaya~

    hehehe... thanx atas tips2 tu.. tapi sy xpenah pun guna masker2 bagai, just cuci muka ngan pencuci muka then trus lolap... :)

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^