16 June 2010

.pengalaman yang memberi kesan.

Salam.
hari ni baru la saya dapat update. semalam amat sibuk hee sibuk berjalan. bila lagi nak bersama family kan time cuti-cuti cmnie la. besh sgt. walaupun satu hari je pergi bercuti tp ttp happy. lagi pun kalau nak pergi cameron highland tu 2 jam lebih je dari rumah saya so akhir tahun nanti may b boleh pergi lagi.

rasenye nak cerita banyak sangat tu tak de la but saya ada satu cerita yang rasanya memberi kesan mendalam pada diri saya semalam. on the way nk pulang ke bentong. terjumpa la sekeluarga orang asli ni menjual sayur -sayur. mak n ayah saya pun stop la sebab dyorg berminat lak nak beli rebung tuh.



then my mum tanye la bape sebijik. pastu my mum terkebil2. orang asli tu pun terkebil2 macam tak faham apa yang  my mum tanya. hehehe. pastu mak saya tanya anak-anak dia pulak anak dy terus jawab RM3. hee boleh la murah la then my mum beli.ayah saya bayar la kan RM 7 ..tgok2 dy tak pulangkan RM1 sebab beli 2 biji kan. owh saya bukanlah nak ckp pasal RM1 tu. tp saya nak bercakap pasal katakanlah orang yang tak bertanggungjawab yang beli kan. buatnya dia nak beli benda yang sama tp bayar tak cukup kan da kne tipuu je orang asli tuh. huhu. that's y saya agak risau.

cerita yang kedua pulak lepas my mum beli rebung tu td. my mum bagi pulak buah stoberi kt anak dia. sebab mmg dah tinggal satu pastu anak dia amik n pgl adik2 dy or kawan ke ntah la . tp apa yang saya nampak dy potong2 buah stoberi tuh biar sume dapat..huhu sayunyee masa saya tgok tuh. dyorg duduk je dekat cameron highland tp ntah2 tak pnh kot mkn buah stoberi.

then sebab tak smpai hati bagi la mereka sume makan nugget yang goreng utk dalam perjalanan kteorg. waaaa dyorang sume suke. ada sorang budak tu mintak dy ckp 'mak saya' huhu terharu sgt. tulah sikap yang saya suka ttg orang asli ni . mereka sgt2 prihatin terhadap family mereka n sanggup berkongsi makanan walopon benda tu skit. bg nuget pun mereka pecah2 kan bg sama banyak jugak.



kalau adik beradik sekarang sanggup ke nk buat macam tuh. saya ngan adik-adik saya pun selalu bergaduh. bila tgok mereka semalam insaf kejap je pastu perang balik. haaaiihh kenapa la tak bersyukur lagi. nak ke tinggal dalam hutan baru berbaik kot. hehehe. agak-agak korang tak sanggup tak nk kongsi buah stoberi sebijik bg 10 orang makan?

family stoberi.

makan time.


buah hati saya.


diyana n mum


key chain 80 sen aje.


me and diana

me and dikno.

me and akim.

me and ecah.


three of us.

my jantung hati.

5 comments:

  1. awak pg cameron highland.saya pergi langkawi.

    sama2 singgah blog saya ye

    ReplyDelete
  2. salam yaya~

    hehehe.. sudah agak lama xke cameron... terasa nikmatnya mam buah strawberry yg fresh.. :)

    ReplyDelete
  3. salam.. bestnya yaya... (^_^)
    ct xpena p lg sna.. huhuu.. kcian kn? hehek.. ;)
    gnting ja ct pena p.. 2pn ngn skola.. hehee.. :)

    p/s ; maaf ct byk cloteh.. hehee.. ;)
    cnyum salu.. :) wassalam..

    ReplyDelete
  4. wah wahhh..
    syioknya cuty" cameron :D

    del duk pahang pum baru satu kali cameron oh :)

    ReplyDelete
  5. adam : waaa langkawi..beshnyee insyaallah saya akan jejak kesana jugak

    LP LUM :heheh besh lp lum. jom la g cameron..

    CIKct : hehe cik ct.yaya yg duk phg ni pun xpnh g genting.klakar kan.

    delle: hehe.dell duk phg gak ke..yaya pun phg.

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^