08 June 2010

3rd day holiday - misi hilangkan whitehead dan blackhead!!

Salam.
hari ketiga saya bercuti. rasa sungguh sekejap dah. saya tak bersedia lagi nak balik melaka. sangat tidak bersedia sebab nanti ada camping. omaigod. sangat malas hokay. nnti burn la blik muka saya seharian ni saya mengerjakan muka saya je pakai mask telur putih la. baru teringat nak buat hehehe. kepada sape2 yang banyak whithead or balckhead tuh. sila sila lah lakukan tips saya nie. amat berguna hokay. 

nak ke tau caranya? ke dah pandai .kalau dah pandai tak payahlah nak ajar. tapi saya sebagai seorang guru. oops bakal seorang guru. darah nak mengajar tuh tetap ada ye murid-murid. meh sini cigu yaya nak ajar cara-cara nak hilangkan bintik-bintik putih ot  bintik-bintik hitam kat muka tuh. cmni bintik-bintik tu rupaynya

                                     
 cara nak buat mask senang jek.ikut cara-cara  bwh nie yee murid-murid


rajinkan cikgu siap lukis tau bg nak fhm..hahhaha..buruknyee soryy


1-sediakan kapas muka dan telur sebiji
2- asingkan telur putih dan kuning jus amik telur putih sahaja
3-then kapas tuh ceraikan sehingga jadi sehelai sahaja tisu pun boleh guna lagi nipis lagi bagus.
4-pastuh celupkan tisu or kapas td dlm putih telur td
5-tempek kat muka cantik2..tmpat yg byk whithead or blackhead diutamakan
6-tunggu sehingga betol-betol kering then tarik la pelan
7-tgok kt kapas tuh ada la benda-benda putih bila tgok gerammmm je rasa nak cubit2 tau

okeh sekian untuk harini. muka saya rasa sungguh tegang dan berseri dan bersih..esok saya buat entri pasal kek batik saya buat harini ye. mlm ni malas lak nak cerita pasal kek batik.

3 comments:

  1. salam yaya~

    hehehe.. dlu just tgk member2 aje yg wat.. xpenah try pun.. :)
    apa pun info yg bagus tuk kecantikan bg sesape yg suka mencuba... :)

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^