28 April 2010

kecil hati kan.

salam.Apa khabar semua.sihat tak..harapnya sihat la semua.eh napa ayat saya nie mcm tulis surat plak.hahaha..macam tade benda je nak diceritakan harini tapi teringin gak menulis entri..kesian kat kwn2 i yg berlambak2 bace blog i nie...hahaaaa..cuba tgok kt widget bape org yg view kt bwh tu..3 orang..ramai tuh!!! blog orang lain 390..rileks je..saya 3 orang da kecoh!..haahahaha


dah la tak perlu la cerita pasal visitor2 tuh..saya bukanya penulis blog terkenal mcm si mak enon..mak cu..pak long..pak ngah..hahaha..sekarang ni saya nak cerita kesan apabila guru tak mempedulikan murid.hee barulah nak buat entri berunsur pendidikan skit..kalau tak cinta cintun..makan..sedih..boringlah..saya tiba-tiba nak membebel apa kesan yang terjadi pada murid bila cikgu tak layan murid memberi pendapat.sakit hati kan.bila dia pilih pelajar yang dia suka je.so saya mestilah berhati-hati apabila jadi guru nanti..jangan diskriminasi murid..jangan layan murid yang pandaaaiii je..ingat tuh.


murid yang lemah perlukan perhatian daripada guru.bukanya budak tu lemah makin diabaikan..sangat tidak adil..bayangkanlah apa yang akan terjadi kalau setahun tu guru lansung tak ambil peduli pada murid yang lemah ni..semakin ketinggalan..dan ketinggalan..saya tak cakap semua guru buat macam tu..tapi segelintir sahaja..jauhkanlah diri saya dari melakukan perkara itu..


tapi kalau ingat masa saya sekolah dulu..saya memang budak pasif.saya lagi suka kalau guru tak ambil peduli tentang saya..yang peliknya hanya cikgu bahasa inggeris yang ambil berat tentang saya dan cikgu bahasa melayu..mungkin mereka tgok pencapaian saya ok baru nak layan..kalau matematik memang saya lemah..saya tak suka mate mungkin sebab tu laa cikgu mate saya tak layan saya..saya tak pandai bahagi pun dia tak tau..saya nak tanya takut..sebab cikgu tu garang..sebab itu la sampai darjah 5 saya masih terawang-awang tentang bahagi masa darjah 4 dan 5..huhu sedihnya..sekarang ni alhamdulillah dah pandai skit matematik..


hmm kalau nak cerita pasal nie mmg tak habislah.dah la tade mood bile ingt time sekolah..sangat tak besh. 

4 comments:

  1. heheh same laa kite pun x suke kalo cikgu amik tau sgt psl kite.. kalo die x sedar lansung kehadiran kite lagi besh!! salam singgah!

    ReplyDelete
  2. salam yaya~

    ahaks~ btl3... mate memang xbest lagsung... :p
    tapi nak wat mcm mna, skang keje pun kena guna mate gak... :p

    ReplyDelete
  3. huhu.. betul tu, jadi cikgu kena adil dan saksama... budak pasif patut diberi perhatian lebih.. sian kat dia

    ReplyDelete
  4. lovely bella : hehe kite serupaaa...

    LP LUM : btol2..sgt tak besh..saya tak suka sgt2..

    Umi : mmg betul pun..sgt kesian..mcm saya nie..hahaha

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^