29 March 2010

kadang-kadang aku tak percaya aku adalah bakal seorang GURU.

Salam.
Pernah tak kadang-kadang korang rasa benda yang tak mungkin terjadi boleh terjadi dalam hidup korang.
contohnya yang berlaku dalam hidup aku la.tak payah cari contoh susah-susah rutin harian yang aku tengah lalui sekarang ni pun aku masih tak percaya. sungguh tak! menjalani rutin harian untuk menjadi seorang guru. saya sedang belajar di sebuah institut. itu sahaja ..hehe..
.
.
.

masa kecik-kecik yelah ckp cita-cita nak jadi apa? cikgu! polis! permaugari la..paling tak boleh blah..hahaha dah la pendek! gemuk! berjerawat! caittt..ade hati nak jadi stewardess..betol ke aku eja nie?? dan paling aku tak boleh percaya aku akan jadi guru pendidikan khas.sebelum ni tak pernah tau pon ade program pendidikan khas di sekolah. seriousss...sebab yelah aku sekolah kat kampung je..mane la didedahkan benda-benda nie. ak pon mcm tak berapa nak aktif plak.hampeeehh je. tapi itulah realiti kehidupan aku sekarang..i'm gonna be a teacher..teringat pengalaman mula-mula pergi sekolah untuk PBS..kirenyee aku yang pergi sekolah observe cikgu2 kt sekolah tu..hahahah tak leh blah..dtg sekolah..mkn..blah..tapi aku tak lah kejam sgt..mengajar gak la..bila budak-budak pendidikan khas tu dekat dengan aku.korang tau x apa yang aku rasa? rasa sedih....simpati mase tu lah perasaan sedih aku membuak2..haiihhh emosi lak tapi jangan layan sgt nanti tak mengajar lak..mungkin tu sebab kali pertama aku ke sekolah kot.may b la..sebab kali kedua dan ketiga aku dah tak rasa pape..hahaaha..datang sekolah jadi cam biasa sudah..orang suh buat keje buat..jangan nak mengade banyak songeh..ko tu cikgu pelatih ag..tapi setakat nie ak tak kena buli lagi cam kawan-kawan yang lain..GB ak baik giler.
sememangnya..siyesss..besh jadi cikgu ni..sebab sapa yang ajar doktor?arkitek?peguam? sape2??? CIKGU kan..bukan nak berlagak..hokayy.. sudah!sudah jangan emosi lak.
kenapa tiba-tiba nak timbulkan isu ini pulak?
sebab no point.

nak sambung buat assignment yang tergendala ni.


see.cigu lagi pendek dari anak murid..jgn gelak!

No comments:

Post a Comment

komen anda begitu berharga~ ^__^