20 March 2010

air tangan saya-makaroni cheese bakar limited edition.

Salam.
Mak aihh..panjangnya tajuk entri hari ini. yang tak menahan tu nak cakap juga air tangan saya tu.hehe bila lagi nak berlagak masa ni la nak tunjuk skill saya memasak.bukan senang saya nak masak tau.sepanjang 3 hari saya dirumah dengan adik saya sebab mak dan ayah ke kedah pergi kenduri kahwin.saya telah gantung kuali selama 2 hari.hari ketiga ni la baru nak panaskan dapur tuh.hahahahah amacam pandai tak saya bajet masa.ok la disebabkan saya terlalu mengidamkan makaroni cheese bakar.so saya melaburkanlah duit saya nak makan punya pasal..hahaha memang hari menggemukkan la harini.jangan la berat saya naik mendadak plak.tapi kalau naik pun lantak lah malas nak di fikirkan.
.
.
.
so saya nak tunjuk bukti2 saya yang masak makaroni cheese bakar air tangan yaya.hahahhah.belagak gila.

inilah bahan untuk masak ye cik nun..cik kiah..

jgn lupe rebus dulu makaroni tuh.jgn masak xrebus lak..tertanggal gigi palsu cik temah kang.susah nyahh

kemudian.goreng yee..tumis la bahan cm biase..pastikan daging msk betul jgn kejap jee..

dah siap goreng rupe dy wajib cmni! jgn kaler itam lak..xreti mak nk jwb nyahh.

pastu tempek2 la cheese tuh..kalo nk sedap cheese yg mahal la...bajet mak lari nyahh so pkai cheesedale je la..jnji cheese..dan kalo nk naikkan berat bdn letak byk cmni..jgn kedekut..nnti lemak segan nak melekat kt badan2 tuh hokayy

dah siap bakar ni la rupenye..bakar dlm mase 40 minit.180 celcuis hokayy.

saje edit2 sbb gedikk

yummy.

pastu jgn makan lagi tau..bce doa duluuu..bru mamam

sekian laporan chef yaya utk harini.SELAMAT MENCUBA.
YESS! saya dah bole kawen.
hahahahha.

pesanan penaja:
p/s: kalo nk berat bdn naik mendadak beli cheesedale 2 paket.1 paket ade 12 keping..hahahaha

3 comments:

komen anda begitu berharga~ ^__^