28 January 2010

.kalo ckp xsmpai hati.tp kalo xckp aku yg sakit hati.


.gambar ni tade motif.


Salam.
kenapa saya mudah kecil hati sekarang.saya pun tak fhm.semakin hari saya lihat semakin menjadi.setiap hari perlu buat pentaksiran ke?haha mentang2 ko blaja pentaksiran sume orang ko nk taksir sekarang.saya bukanlah nk berkire sgt.sgt xnk berkire tp kalo melibatkan benda or barang2 saya,saya teramatlah sensitif.NAK BOLE TP MINTAK IZIN DULU BOLE X?.urmm..okeh2 mungkin ader yg xfhm meh sini saya terangkan.
situasi 
.
.
.
saya masak air dlm kettle ok..pastu ade la hamba Allah nie sedap2 je amik air yang saya dah masak itu..ok itu dululah..saya boleh tahan lagii..mungkin la boleh..hahaha..saya selalu jugak ckp kt dy dulu..kalo nk msk air gune je la kettle tu..xkn la xfhm2 lagi..atau bahasa kampungnye' ko nk air ko  msk la sendiri..jgn amik air yg ak da masak..'understand!!..hehe..skrg nie dy ader tabiat baru lak..mase ak ngah sembahyang td..bole dy teguk air yg dlm botol mmg saya simpan air yg saya sudah masak,sungguh x senonoh kn..air tu mmg saya asingkan utk saya minum...ag satu bekas dlm jag..kebetulan lak dlm jag tu tade air..ni sedap2 je teguk air saya..dah la xmintak izin..curi2 minum..or kalo nk lebih sopan ag..letak lah air tu dlm gelas..ni TEGUK...saya bukanlah xnk tegur..xsampai hati..dah duduk sebilik kn..xkn nk bermasam muke lak..xbestt la kn..tp kalo boleh tolonglah hormat privasi saya.. tu baru cite pasal air..kalo cite psl benda2 lain xckup satu entri kot..haha..sorry to say..'anda belum cukup di ajar lagi la.'


p/s: sesape yg ader tips cmane nk selesaikan masalah ni...tolonglaaa..

9 comments:

  1. sabar jela, kengkadang org ni memang macam tak belajar walaupun diajar. haha. ayat pedas aku takleh blah.

    u belikan die kettle lain baru die ok kowt..haha(kiddin).

    ReplyDelete
  2. hmm..sabar jer..rsnyer lbih baek ckp trus terang jer ngan die..

    ReplyDelete
  3. errrr... yaya 1 bilik, berdua jerk, eh? cara2nya, yaya masak air panas, simpan dlm termos... termos tu lak, simpan dlm loker yaya... air masak lak, simpan dlm botol, sorok kan gak dlm loker/almari... hehehee... kiranya nyorok kan la... biar kedekut... :D

    ReplyDelete
  4. kadang2 bende yg kite rs remeh lah yang buat kite sakit hati kan..

    ReplyDelete
  5. to nur sarah : erkk beli kettle..elaun xmsuk ag la..haha..bukanyer xde duit budak tu..kedekut nk beli iron n kettle..

    ReplyDelete
  6. to ARC : urmm malas r nnti masam2 muke lak..xbesh

    to umi : yaya duk bilik ber 4 la..nk simpan pon cm pelik jee..

    to helena : tau xpe..mmg r nmpak remeh..tp tu yg sakit hati yaya tu.huhuh

    ReplyDelete
  7. dik, biar pelik, jgn sakit hati, dan makan hati dengan cara dia tu... huhuhu

    ReplyDelete
  8. xpe, tegur je ape yg patut.
    harap org tu phm. tak paham,sudeh..

    ReplyDelete

komen anda begitu berharga~ ^__^